Ewa Rodenfelt blir ny ekonomichef och Johan Hultgren finanschef

Johan Hultgren och Ewa Rodenfelt står tillsammans på ett kontor

På bild från vänster: Johan Hultgren och Ewa Rodenfelt.

Nu står det klart att vi från och med 1 mars 2024 välkomnar Ewa Rodenfelt som ny ekonomichef i Kumla kommun och att nuvarande ekonomichef Johan Hultgren går in i en ny roll som finanschef. Detta under en period om två år.

Från och med 1 mars 2024 ges Johan Hultgren en ny roll som finanschef, där han kommer att ansvara för specifika frågor inom ekonomi och finansiering under de kommande två åren innan han går i pension. Ewa Rodenfelt tar nu över rollen som ekonomichef i Kumla kommun under en period om två år.

- Jag ser fram emot min nya roll som ekonomichef. Jag har många års erfarenhet inom kommunsektorn och lockas av att maximera nyttan för de som bor och verkar i vår kommun. Kumla är en kommun med mycket framåtanda med mycket spännande på gång, vilket passar mig bra då jag tycker om att arbeta med utveckling och vara en del av den. Det är även en kommun i tillväxt med de utmaningar som kommer av det vilket för mig är både spännande och utmanande, säger Ewa Rodenfelt.

- Ewa har en lång erfarenhet samt god kännedom och förståelse för kommunens uppdrag och verksamhet. Hon blir ett värdefullt tillskott och jag ser fram emot att välkomna henne i sin nya roll som ekonomichef. Jag känner mig både trygg och positiv inför denna lösning för de kommande två åren. Vi behåller Johans värdefulla kompetens och erfarenhet samtidigt som Ewa ges en lång och stabil inskolning till sina nya arbetsuppgifter, säger kommundirektör Gabriella Mueller Prabin.