Ny app för användning av publika laddplatser

Laddstation

Från och med tisdagen den 28 november genomförs en leverantörsändring avseende drift och debitering för kommunens publika laddplatser, där vi byter från EVcore till ChargeNode. Du som fortsatt vill kunna nyttja laddplatserna behöver därför ladda ner den nya appen.

Under tisdagen den 28 november genomförs ett förändringsarbete på kommunens publika laddplatser. EVcore ersätts av ChargeNode för drift och debitering av laddstationerna. Orsaken till förändringen är att Opigo, ägaren av EVcore, har blivit uppköpt av ChargeNode Europé AB.

Arbetet planeras att pågå mellan kl. 07.00-16.00, och eventuella fordon anslutna till laddstationerna under arbetet kommer att kopplas ur av ChargeNodes tekniker.

Vad behöver jag som vill nyttja laddplatserna göra?

Du som vill ladda din bil behöver ladda ned appen ChargeNode och skapa ett konto för att kunna fortsätta nyttja laddstationerna. Processen liknar hur betalning av parkeringsavgift vanligtvis görs genom appar.

Kumla kommuns laddplatser

Kumlahallen