Grattis årets bubblare, årets företag, och årets Kumling!

Den 26 oktober var det näringslivsdag i Kumla. En dag som bjöd på en mängd intressanta föreläsningar, nätverkande och så prisutdelning så klart. Vi säger stort grattis till årets företag, årets bubblare, årets lilla bubblare och årets Kumling!

Lisa Johansson, Bruket inredning och Inred Kvadrat

Årets lilla bubblare med upp till tio anställda.

Årets lilla bubblare har ett fantastiskt engagemang för såväl orten hon verkar i och i den egna verksamheten. Hon lyfter och stärker andra lokala verksamheter och skapar en unik mötesplats som bidrar till en mer blomstrande kommun.

En liten oas längs med Stenevägen där känsla för detaljer möter hög kundservice.
Hon är en sann entreprenörssäl och ett fantastiskt föredöme.

Tobias Wahlström, Falls Plåtslageri

Årets stora bubblare med fler än tio anställda.

I utkanten av Kumla längs med en slingrande grusväg finns ett familjeföretag med närmare 80 års erfarenhet i branschen. Här jobbar man både högt och lågt och sedan millennieskiftet ser deras tickande verk på torget till att Kumlaborna passar tiden.

Verksamheten kännetecknas av ett stort yrkeskunnande och med arbetsinsatser av hög plåtslageriteknisk kvalitet. Med en ung och driven ledare som har ett nytänk så anar vi att framtiden är fortsatt ljus.

PK:s Mekaniska AB, Thomas Peterson

Årets företag och årets företagare 2021

Sedan barnsben har denna entreprenör haft stor känsla för affärer. Med mer än fem decenniers historia av tillverkning har företaget utvecklats till en helhetsleverantör med bred kunskap inom tillverkning.

Under hela sitt liv har denna möjliggörare följt och utvecklat den familjeägda mekaniska verkstaden. Han har framgångsrikt drivit verksamheten framåt genom åren och varit en värdefull hörnsten för Kumlas föreningsliv. Med grundinställningen om att ”ingenting är omöjligt” i kombination med ett framgångsrikt ledarskap så har han banat väg för verksamheten framåt. Han lämnar efter sig ett socialt hållbart företag som kommer att fortsätta utvecklas och vara livskraftigt även i framtiden.

Årets Kumling

Jonas Classon

Årets Kumling har visat prov på hur man kan vända en motgång till en stor framgång. Med sina fantastiska fågelbilder har han tagit världen med storm. Priser, utmärkelser och skriverier från brittiska The Times gör denna fotograf till en fantastisk ambassadör för Kumla.

Med hela världen som sitt arbetsfält och med hög kunskap om fåglar och deras beteenden har han med uthållighet och sin kameralins lyckats fånga djur och natur på ett sätt världen aldrig tidigare skådat. Hans fotografier gör honom till en av Sveriges främsta fotografer.