Vill du arbeta som röstmottagare under valet 2022?

Nu kan du anmäla intresse för att arbeta som röstmottagare under förtidsröstningen och på valdagen den 11 september.

Välkommen att anmäla ditt intresse för att arbeta som röstmottagare under valet 2022. Vi vill ha din intresseanmälan senast den 13 maj.

E-tjänst, intresseanmälan valmottagare Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Förberedande utbildning

Alla som ska arbeta under förtidsröstningen och valdagen går en förberedande kort utbildning. Separat inbjudan till den kommer att skickas till de som berörs.

Arvode

Ersättning till röstmottagare utgår för arbete vid valet och vid utbildningstillfälle. Ersättningen är 176 kronor i timmen. För ordförande i vallokal tillkommer en fast ersättning på 772 kronor och för vice ordförande en fast ersättning på 441 kronor.

Valdistrikt och vallokaler

Valdistrikt