Silvermedalj för tidningen vårt Kumla!

Karin, Piia och Jessica, som håller upp exemplar av tidningen och diplomet för Publishingpriset.

Under hösten blev den nominerad som en av sex medborgartidningar och nu har vi fått besked om att vi hamnade på en silverplats - alltså näst bästa medborgartidningen i landet.

Hurra och grattis till vår tidning vårt Kumla har vunnit silvermedalj i Publishingpriset! Vi kommunikatörer, Karin, Piia och Jessica, som producerar vårt Kumla är glada för uppmärksamheten och jättepepp på nästa nummer, och vi är ödmjukt tacksamma för vårt samarbete med Jonas Classon som står för alla fina bilder!

Om vårt Kumla

vårt Kumla heter magasinet som tre gånger om året delas ut till kommunens samtliga hushåll. Innehållet ska vara framåtsyftande och ge en positiv känsla och stolthet över att bo eller verka i Kumla. Det mesta av innehållet handlar om kummunens verksamheter, men i varje nummer har vi även ett reportage från någon intressant extern aktör.

Om Publishingpriset

En årlig jurybedömd pristävling för filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker – på svenska eller engelska.

Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. Publishingpriset är genom sin breda bedömning och sitt omfattande tävlingsområde Sveriges mest heltäckande kommunikationstävling. Pristävlingen hette tidigare Svenska Publishingpriset, men heter sedan 2016 Publishingpriset.