Nu är det dags att söka feriepraktik!

Nu kan du som är född 2007 eller 2008 söka feriepraktik hos oss. Senast den 17 mars vill vi ha din ansökan.

Är du intresserad utav av prova ett av Sveriges viktigaste jobb?

Under sommaren 2024 erbjuds du som är folkbokförd i Kumla kommun och född år 2007 eller 2008 att söka feriepraktik under en tvåveckorsperiod. Du kommer att arbeta som mest 75 timmar under din feriepraktikperiod. Perioderna som erbjuds sommarens 2024 är:

• Period 1: vecka 25-26
  • Period 2: vecka 27-28
  • Period 3: vecka 29-30
  • Period 4: vecka 31-32

Arbetsuppgifter

Kumla kommun kommer erbjuda feriepraktikplatser inom kommunens alla förvaltningar så som förskola, skola, vård och omsorg, park och fastighetsunderhåll.

Inom vård och omsorg kan arbetsuppgifterna vara att spela, spel, läsa tidningar och böcker, ta promenader samt att prata med de äldre.

Framtidens företagande - starta eget företag

Det finns även en möjlighet att testa på framtidens företagande - starta eget. Detta finns enbart tillgängligt under vecka 25-26. Detta innebär en utbildning i eget företagande i kombination med att utveckla en egen företagsidé.

Ansökan

Genom att göra feriepraktik får du möjligheten att prova på ett yrke, få erfarenheter och knyta kontakter inför framtiden. Skriv ett personligt brev i din ansökan där du berättar om vad du är intresserad av, vad du helst önskar att arbeta med och om det är något särskilt om dig vi behöver känna till för att matcha på bästa sätt. Skriv gärna om du är medlem i någon förening och vilken utbildning du går just nu.

Klicka här för att komma till ansökan. Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Senast den 17 mars vill vi ha din ansökan.