Gabriella Mueller Prabin blir ny kommundirektör i Kumla kommun

Nu står det klart att vi i början av nästa år välkomnar Gabriella Mueller Prabin som ny kommundirektör i Kumla kommun.

- Vi är väldigt glada över att Gabriella har valt att tacka ja till uppdraget som kommundirektör i Kumla kommun. I Gabriella får vi ett fortsatt driv och utveckling i vår kommun. Vi är helt övertygade om att tillväxt föder framgång och att Gabriella kommer fortsätta diva dessa frågor framgångsrikt, säger kommunstyrelsens ordförande Andreas Brorsson.

Gabriella lämnar tjänsten som socialchef i kommunen och tillträder som kommundirektör redan den 16 januari 2023.

- Jag är väldigt glad och tacksam över att få förtroendet att vara med och leda Kumla in i framtiden. Kumla är en fantastisk kommun att arbeta i, med en god samverkan mellan politik och tjänstepersoner, säger Gabriella Mueller Prabin.