Logotyper

Här finns information och möjliget att ladda ner våra logotyper. Det finns två logotyper för Kumla. Ett vapen, som är Kumla kommuns organisations ofiiciella logotyp. En blomma som är platsen Kumlas logotyp.

Kommunvapnet - organisationen Kumla

Kumla kommuns officiella logotyp består av vapnet samt texten Kumla kommun. Kommunvapnet finns i tre olika varianter: En primär och två sekundära som används när den primära inte passar. Samtliga tre varianter finns i färg och som svart (positiv) och vit (negativ).

Primär

Kumla kommuns vapen i sin primära utformning med texten Kumla kommun under vapnet.

Sekundära

Kumla kommuns vapen i sekundär utformning med texten Kumla kommun på en rad till höger om vapnet.
Kumla kommuns vapen i sekundär utformning med texten Kumla kommun på två rader till höger om vapnet.

Blomman - platsvarumärket Kumla

Blomman används vid marknadsföring av platsen Kumla. Inom kommunen används den på material och information av marknadsföringskaraktär, till exempel besöksinformation, profilprodukter, skyltar i våra besöksområden.

Blomman kan också användas av externa aktörer vid aktiviteter och arrangemang för att marknadsföra platsen Kumla.

Platsen Kumlas logotyp

Färg

Blomman i tonad variant innehåller två färger, ljusgrön och mörkgrön och en toning mellan dessa. Blomman finns även i en enfärgad grön variant, som används då toning inte går att få fram av trycktekniska skäl. Dessa två färger ingår inte i kommunens profilfärger, utan används endast i blomman.

Färgkod för en enfärgad blomma

Grön

PMS: 369. CMYK: 67, 8, 100, 0. RGB: 99, 167, 10. #62a60a

Färgkoder för bommans tonade blad

Ljusgrön

CMYK: 44, 0, 100, 0. RGB: 165, 199, 21. #A5C715

Mörkgrön

CMYK: 74, 100, 0, 23. RGB: 231, 49, 55. #E73137

Här finns platsvarumärket Blomman i olika filformat för nedladdning. Öppnas i nytt fönster.