Teknisk support
Kallelser till fullmäktige, nämndmöten och andra politiska instanser distribueras genom vår mötesapp MeetingsPlus.

Vem vänder jag mig till om jag har problem med MeetingsPlus?
Om du har problem med MeetingsPlus ska du kontakta din nämndsekreterare, som finns på varje förvaltning. Nämndsekreterare kan exempelvis hjälpa dig med dina inloggningsuppgifter till MeetingsPlus.
Vad gör jag om jag har problem med min e-post (e-post för politiker)?
Om du har problem med den e-post som är kopplad till ditt uppdrag som förtroendevald ska du kontakta nämndsekreterare, som för informationen vidare till IT-avdelningen. Det är viktigt att du som förtroendevald säkerställer att du har en fungerande e-post och att du regelbundet tittar i din mejlinkorg, då information från förvaltningarna kommuniceras genom den e-post som är skapad för uppdraget.
Vad gör jag om jag har problem med min Ipad (ej MeetingsPlus eller e-post)?
Om du har problem med din Ipad och detta inte rör MeetingsPlus eller din e-post, ska du kontakta kommunserviceenheten på nummer 019-58 81 60, alternativt e-post internservice@kumla.se. Viktigt att du snabbt kontaktar kommunserviceenheten vid fel på Ipad, då det är det enda verktyg du har som förtroendevald för att kunna ta del av handlingar till möten. Kontakta nämndsekreterare om du snabbt behöver få tillgång till handlingar men inte har åtkomst till Ipad.