Inför utomhusbadets öppning den 6 juni

Den 6 juni öppnar äntligen utomhusbadet på Djupadalsbadet. De som är hoppsugna får vänta ytterligare några veckor tills efter midsommar innan det första hoppet kan tas från vårt upprustade hopptorn.
Vi väntar på leverans och montering av den nya trappan, men hittills är plattformarna breddade och fått nya halkskydd.
I nästa etapp av renoveringen, som startar till hösten, kommer bassängkanten på hoppbassängen att höjas för att öka vattendjupet. Nuvarande vattennivå är för grund för att det ska vara godkänt att hoppa från 10:an, därav har den hållits stängd. Höjningen möjliggör öppning av den högsta plattformen igen till badsäsongen 2027.
Nu håller vi tummarna för en säsong med bra väder och många härliga baddagar.
