Återvinningsstationen i Ekeby tas bort

Nyhetsbild

Den 31 januari tas återvinningsstationen i Ekeby bort. Detta på grund av att fastighetsägaren ska använda marken för annat ändamål. Förpackningsinsamlingen, FTI, hänvisar nu återvinnare till återvinningsstationen på Gällersta Forngårds parkering eller vid Återvinningscentralen i Kvarntorp.

Marken som återvinningsstationen står på ägs av en privat fastighetsägare som nu ska använda marken för annat ändamål. Kumla kommun arbetar med att ta fram förslag till FTI på annan mark att använda

- Vi vill att det ska vara enkelt att lämna sina förpackningar till återvinning, därför är det alltid tråkigt när en återvinningsstation måste stängas. Vi på FTI äger själva ingen mark och här ska ytan nu användas för annat ändamål, säger Mia Steinbach, regionchef på Förpackningsinsamlingen, FTI.

Lämna din återvinning här istället

Tills vidare hänvisar FTI återvinnare till återvinningsstationen på Gällersta Forngårds parkering eller vid Återvinningscentralen i Kvarntorp.

Vilken station som är närmast finns också att hitta på FTI:s webbplats:

fti.se, hitta återvinningsstation Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.

Varje förpackning som går till återvinning bidrar till en mer hållbar värld. Ju fler som källsorterar, desto fler förpackningar kan få nytt liv samtidigt som behovet av ändliga naturresurser och onödiga utsläpp minskar.

Tack för att du återvinner!