Nu börjar snart vår barngrupp!

Har du en förälder eller annan närstående som har eller har haft ett missbruk? Då vill vi informera om vår gruppverksamhet för barn som vi erbjuder i Kumla kommun.

Nu är det snart dags för Kumla kommuns barngrupp att dra igång igen. Vi välkomnar både nya och gamla deltagare till gruppverksamheten och än finns det några platser kvar.

Stöd till barn som lever i familjer med missbruk

Barngruppen Ventilen riktar sig till dig som är mellan 6-18 år som har en förälder, eller annan anhörig, som har eller har haft ett missbruk. Ventilen arbetar under sekretess och är en kostnadsfri verksamhet. Genom att delta i Ventilens verksamhet får barn och ungdomar möjlighet att prata om och bearbeta erfarenheter samt tillfälle att uttrycka sina känslor och tankar.

Terminens första träff med Ventilen är onsdagen den 1 mars kl. 15.30 – 17.00. Vi träffas sedan 12 gånger under terminen, med hänsyn till skolans lovdagar.

Intresserad?

Om du har ett barn i din närhet som du tror skulle må bra av att delta så hör gärna av dig till oss.

Du kan göra en intresseanmälan direkt här i vår e-tjänst Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster. eller genom att kontakta oss.

Sofia Karlsson, familjebehandlare, 019-58 85 62
Petra Mereväli, behandlingsassistent, 019-58 80 77.

Välkommen med din intresseanmälan!