Uppvaktning av stipendiater, medarbetare och förtroendevalda

Blomma som står på ett bord

Vilken fin kväll vi fick när vi uppvaktade 2022 års ungdomsledarstipendiater och medarbetare som arbetat 25 år i kommunen samt tackade av avgående ledamöter och ersättare i kommunfullmäktige.

2022 års ungdomsledarstipendiater

Lukas Lindvall, Stene IF

Motivering
Med sitt engagemang i vår förening trots sin ringa ålder på 15 år, sena vardagkvällar och tidiga helgförmiddagar, förtjänar Lukas att uppmärksammas.

Just nu agerar Lukas materialare och lite allt i allo runt omkring laget men vill på sikt blir fotbollstränare. Han har under året gått tränarutbildning C hos Svenska Fotbollsförbundet och stipendiet ska kunnat hjälpa Lukas ytterligare några steg mot sin dröm. Lukas har varit aktiv i föreningen i cirka 2 år, sedan 13 års ålder och pondusen och förmågan att ta plats i ett omklädningsrum åldern till trots är unik och något vi vill lyfta fram.

Erika Hindorf Henriksson, Badmintonklubben Carlton

Motivering
Erika har egen erfarenhet som ungdomsspelare. Hon kom tillbaka till klubben 2014 och har sedan dess gått ledarutbildningar i Badmintonförbundets regi.

Sedan 2014 sitter hon i vår styrelse, just nu som sekreterare, dessutom är hon
ungdomstränare för vår utvecklingsgrupp/seniorgrupp 1 gång i veckan.

Erika är en stor tillgång för klubben och våra spelare, både unga och äldre. Hon bidrar med sina kunskaper som fysioterapeut och kompletterar badmintonträningarna med styrketräning. Hon är en klippa och förtjänar en utmärkelse för sitt engagemang för badmintonsporten och Badmintonklubben Carlton.

Eric Marcusson, Kumla scoutkår

Motivering
Eric är sedan han började hos oss i Kumla scoutkår, en av våra mest drivande och
inspirerande ledare och har snart avverkat sitt sjätte år som aktiv ledare. Eric har
sedan starten varit aktiv ledare för både spårarscouter, upptäckarscouter och
familjescouter. Utöver det ställer Eric även upp som resurs när det behövs för våra äventyrarscouter och sitter med i scoutkårens styrelse.

Hösten 2022 ansvarar Eric för våra spårarscouter och han har med sitt smittande
engagemang sett till att fler föräldrar både vågar och vill vara med och engagera sig i vår scoutkår. Flera har till och med vågat ta steget att bli med som ledare.

Tack vare Erics engagemang har Kumla scoutkår lyckats fortsätta på den positiva trend som vår nuvarande ordförande, Nicklas Wilhelmsson och vår tyvärr allt för
tidigt bortgångna scoutvän Ann-Sofie Boström, påbörjade för cirka 15 år sedan.

Eric har så klart även genomgått scouternas Trygga Möten-utbildning, vilken är
obligatorisk för ledare som kommer i kontakt med våra scoutbarn och som ska
säkerställa att våra scouter får uppleva en trygg och säker scouting. Utöver det har
Eric gått ledarutbildningen Leda scouting vilket, trots att Eric har scoutbakgrund
från barn och ungdomsåren, är en nyttig uppdatering för dig som ledare i vad
scouting innebär på 2020-talet.

Vi i Kumla scoutkår skulle vara oerhört tacksamma och stolta om våra ledares
engagemang för föreningslivet i Kumla detta år premierades och belystes med Kumla kommuns ungdomsledarstipendium. Det är en utmärkelse som inte bara kommer
belysa den insats vår ledare Eric utför, utan även glädja och stärka hela vår scoutkår.

Avgående revisorer samt ledamöter och ersättare i kommunfullmäktige

Gruppbild på avgående ledamöter, ersättare och revisorer.

Medarbetare som arbetat 25 år inom Kumla kommun

Medarbetare som arbetat 25 år i kommunen

Stort tack säger vi även till Hussmo och Kahnbergs trio med Bäckman som stod för sång och musik, Egastronomi som lagat den goda maten och Virginska skolans elever som går andra året på restaurang och livsmedelsprogrammet som dukat och serverat under kvällen!