Kumla kommun klättrar!

Kumla kommun klättrar 11 placeringar i Svenskt Näringslivs ranking av företagsklimatet bland Sveriges kommuner.

Varje år sammanställer Svenskt Näringsliv en årlig ranking av det lokala företagsklimatet i Sveriges 290 kommuner. Syftet är att visa var i landet det är mest gynnsamt att starta och driva företag.

I årets ranking klättrar Kumla till plats 95 av 290, från plats 106 år 2021.

- Det är oerhört glädjande att vi klättrar i denna undersökning. Det visar att vi ligger rätt med det arbete som just nu pågår i kommunen med vårt 29-punktsprogram för ett bättre näringsliv i Kumla, säger kommunstyrelsens ordförande Andreas Brorsson.

- Roliga nyheter! Nu siktar vi mot toppen! Vi har en del att arbeta med för att nå dit, men det är en resa som både jag och mina kollegor ser fram emot tillsammans med näringslivet, säger näringslivschef Hanna Jonasson.