Hipp hurra för Kumla och för alla nyfödda Kumlabor!

Kumla fyller 80 år som stad och nu fortsätter firandet med att alla nyfödda Kumlabor får en unik jubileumsbody.

Varje år föds omkring 250 små Kumlabor och som en del av Kumlas 80-årsfirande kommer vi att uppmärksamma dem lite extra. Under året kommer alla nyfödda Kumlabor att få en unik jubileumsbody som en liten födelsedagspresent.

- I och med firande av Kumla 80 år känns det extra roligt att vi kan få uppmärksamma alla nyfödda med en body. Familjens Hus är en viktig verksamhet för Kumlaborna och ett gott exempel på där vi som kommun och region samverkar och samarbetar. Sen fyller vår familjecentral 10 år och då är det ju passande att vi gör något extra, säger Lise Ohlin, processledare Nära vård.

Utdelningen sker på Familjens Hus, BVC, och av sköterskorna där som träffar de små.

- Det känns fint att Kumla Kommun lyfter sina yngsta medborgare när Kumla fyller 80 år. Roligt att vi på Familjens Hus, genom Region Örebro län, får vara med på detta och lämna en body till alla jubileumsbebisar vid besöken hos barnhälsovården, säger medarbetarna på Familjens Hus.

Kommande aktiviteter

Att Kumla fyller 80 år som stad ska firas under hela året, med evenemang och aktiviteter för både medarbetare och medborgare. Just nu planeras det för en personalfest men också för ett stort Kumlakalas. Så håll utkik på vår webbplats kumla.se och på Facebook!