Digitalt besök av Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel

I morse fick Kumla kommun ett digitalt besök med guldkant. Vid skärmen satt Kronprinsessan Victoria och Prins Daniel för ett möte med kommunstyrelsens ordförande Katarina Hansson.

Kronprinsessparet är just nu ute på en digital resa genom Sverige och idag var det alltså vår tur att hälsa välkomna till Kumla och ett digitalt möte i Bielkemässen.

- Vi talade om pandemin och dess utmaningar men också om näringslivet, möjligheten till feriepraktik för ungdomar och kommunens tillväxt, säger kommunstyrelsens ordförande Katarina Hansson.

Kronprinsessparet var pålästa och nyfikna på Kumla kommun. De hade koll på Kvarntorpshögen, där Kronprinsessan var på besök i april 2018, men också på en del företag i vår kommun såsom Intrx (tidigare Butikskonsult) och Kriminalvårdsanstalten.

Samtalet kom också att handla om Kumlas tillväxt och att vi är en attraktiv kommun att både bo och leva i. En fråga som Prins Daniel just var intresserad av.

- Jag pratade om att i Kumla ska man inte bara bo utan också leva sitt liv och det intresserade Kronprinsessparet. Här fick jag möjlighet att lyfta allt fantastiskt som sker i vår kommun och vikten av att ett gott föreningsliv och ideella krafter, säger Katarina.

Kronprinsessparet avslutade samtalet med att önska Katarina lycka till med hennes framtida utmaningar.

- Det var ett mycket trevligt och avslappnat samtal och de avsatta 20 minuterna blev nog närmare 25. Jag uppskattar att de tog sig tid för detta samtal och att jag fick möjligheten att sätta fokus på Kumla kommun, avslutar Katarina.