Årets bubblare och Årets Kumlingar

Grattis säger vi till Hyrcenter Nerike AB och Solkraft i Viby AB som idag har tilldelats utmärkelsen Årets bubblare 2020. Vi säger också grattis till Egastronomis Anna och Niklas Edgren som tilldelats utmärkelsen Årets Kumlingar 2020!

Hyrcenter Nerike AB

Årets bubblare 2020 - medelstora och större företag med fler än tio anställda

2020 års bubblare/tillväxtföretag i kategorin medelstora och större företag är ett Kumlaföretag som under 2010-talet startat upp verksamheten och under knappt 10 år haft en stark, uthållig och imponerande tillväxt till att 2019 vara fler än 50 anställda.

Företaget har sin bas i Norra Mos, men finns på många platser i Mellansverige och sysslar med uthyrning till byggbranschen. Under 2020 bytte företaget namn till Renta.

Solkraft i Viby AB

Årets bubblare 2020 - solo- och mikroföretag med upp till tio anställda

2020 års bubblare/tillväxtföretag i kategorin mindre företag är ett företag
med lyskraft och som ofta jobbar med celler. Sedan starten 2015 har
företaget nästan årligen fördubblat sin omsättning.

Företaget är verksamhet inom energisektorn, de jobbar lite i linje med dagens klimatmål och samverkar framgångsrikt med andra Kumlaföretag.

Anna och Niklas Edgren. årets kumlingar 2020

Anna och Niklas Edgren

Årets Kumlingar 2020

2020 års Kumlingar har många färger i sin palett som exempelvis matstylist, hemmakrog, lokalbutik, catering och inredning. Detta par jobbar med stor kärlek med lokala råvaror och smakkombinationer till det estetiskt vackra.

Årets Kumlingar samarbetar med många andra lokala företagare och är kända långt utanför kommunens gränser.

Dessa utmärkelser delas ut av företagarna, Kumla promotion och Kumla kommun i samarbete med bankerna i Kumla.