Vi redovisar hur vi hanterar personuppgifter

Enligt den nya förordningen GDPR informerar vi varför och hur personuppgifter behandlas hos oss.

Den 25 maj börjar nya bestämmelser om personuppgiftsbehandling, GDPR, att gälla i hela Europa. Vi i Kumla kommun har det senaste halvåret arbetat intensivt för att anpassa oss till det nya.

Kommunen behandlar personuppgifter på många olika sätt för att vi ska kunna utföra våra arbetsuppgifter. Det är viktigt att du som registrerad vet varför och hur vi behandlar dina personuppgifter och därför redovisar vi det här på kumla.se på sidan Kommun och politik/Behandling av personuppgifter. Öppnas i nytt fönster.

Informationen på sidan riktar sig till personer som av någon anledning är registrerade i kommunen, exempelvis för att de går i skolan här, för att de ansökt om någon förmån eller tillstånd, eller använder sig av kommunens tjänster på andra sätt. Informationen riktar sig även till leverantörer och kunder.