Avstängning av gång och cykelbana Sickelsta/Sörby
Vi vill informera om att markarbetena i Gröna Sörby etapp 2 kommer att utökas och fortsätta norrut.

Med anledning av detta kommer grusvägen mellan Sickelsta och Sörby delvis att vara avstängd under en längre period.
En tillfällig gång-och cykelväg öppnas i samband med avstängningen. Skyltning kommer finnas på plats för att underlätta omledningen.
För att ta sig från Sickelsta till Sörby som cyklist eller fotgängare tar man den befintliga grusvägen och följer sedan den oranga skylten och svänger höger till Mandelblomsgatan (markerat blått på kartan). Därefter kan man svänga vänster ut på Blomstergatan för att komma till Sörby. För den som kommer från Sörby och ska ta sig till Sickelsta tar man rondellen och svänger till Blomstergatan, därefter svänger man in på Mandelblomsgatan och ut på den befintliga grusvägen. Observera att denna sträcka endast är till för fotgängare samt cyklister.
Nedan bifogas en karta som visar markerad sträckning för gång- och cykelväg samt vägavstängningen.
