Vi har svaren!

Vår vision är att hela tiden arbeta för att vara Liiite bättre och nu har det gett resultat!

Varje dag har vi kontakt med människor som på olika sätt har frågor till kommunen. En viktig del av vår service till medborgarna att ge bra svar så snabbt vi bara kan.

I Kumla vill vi att så många frågor som möjligt ska få svar redan i vårt servicecenter, som är vårt ansikte utåt och dit de flesta ärenden kommer först.

Kommunens Kvalitet i Korthet

För att se hur det bra det går för oss, och inte minst hur bra vi är i jämförelse med andra kommuner, så deltar Kumla varje år i den nationella undersökningen Kommunens Kvalitet i Korthet. Undersökningen går ut på att ett externt företag skickar in en mängd vanliga frågor, via telefon och e-post, och sedan bedöms svaren på olika sätt.

Bra jobbat!

Kumla kommun har för andra året i rad fina resultat, men framför allt är det värt att ge oss själva - och personalen i servicecenter i synnerhet - en applåd för att precis samtliga frågor som kom in via e-post fick svar inom två dagar.

Det resultatet är vi, tillsammans med nio andra kommuner, delad etta på i hela Sverige!